sing together =)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 7 April 2011

Aku tenat !

Aku masih perlukan masa dan ruang untuk terima semua nie. 
betul kata orang, "jangan disangka air yang tenang tiada buaya". Kali ini aku betul2 belajar dari pengalaman hidup aku sendiri.
 Sumpah! 
Sampai sekarang aku still tak percaya apa yang aku lalui. Tp, aku tahu, ini adalah hakikat yang harus aku terima. Buruk atau baik dia, dia lah yang aku telah aku pilih untuk jd peneman hidup aku. Boleh tak kalau aku ckp, aku rasa mcm aku salah pilih org? Maaf, tp kadang2 itulah yang aku rasa. Aku sedar yang aku kena berkorban dan mengalah untuk kbahagiaan mereka. Dan aku pegang 1 ayat ni sampai mati "CINTA ITU TAK SEMESTINYA MEMILIKI".(ada dalam lirik lagu) Walaupun aku masih mengharap apa yang aku dgr, apa yang aku tahu hanyalah satu mimpi. Aku nak sangat dgr dia ckp "awak, nie hanyalah gurauan semata2. Dan kami hanya berlakon! :)." Tp, acam mustahil je.

 ARRGGH! Someone please, slap me.. Aku nak bangun dr mimpi yang sgt2 ngeri ni. Aku belum boleh terima kenyataan ni. Tolonglah kejutkan aku dari tidur! Tak boleh nak ckp mcmane pedih hati aku. Hanya Allah je yang tahu. Aku tahu, setiap orang patut diberi peluang untuk berubah. Aku tahu tu. Semua orang tak lari dr mmbuat sebarang kesilapn. kan? Dan kalau kita tak beri peluang untuk dia betulkan kesilapan dia, sapa lg, kn? Aku sendiri pernah buat silap. Cuma, kenapa kesilapan yang tu? kenapa? 
Aku kena redha ke? Dan inikah takdirnya? Aku nak jawapan untuk semua persoaln dalam jiwa aku ni. CINTA KITA dah TENAT, awk. Takpelah, mungkin ini takdirnya. Aku redha dengan semua ketentuan ni. Dan aku beri kau peluang untuk berubah. Aku tak sekuat mana untuk lalui semua ni. Aku lemah. Ya Allah, beri aku kekuatan. Aku belum sedia untuk kehilangan dia. Semua kenangan yang kami lalui sentiasa berlegar dalam kotak memori aku. Segala tutur kata perbualan dia terngiang-ngiang kat telinga aku nie. Segalanya terasa sgt baru. Macam baru semalam aku kenal dia. PERLU ke aku berkorban untuk semua ni? Tp mungkin ini jalan yang terbaik untuk aku, dia, dan dia. Dan mungkin ini adalah pengorbanan yang terbesar dalam hidup aku. Pengorbanan atas dasar PERIKEMANUSIAAN yang ada dalam diri seseorang bergelar wanita. Dan kerana senyuman itu adalah topeng masalah, aku akan terus tersenyum.

6 comments:

  1. hidup nie mmg terlalu banyak teka-teki. sebab Allah jadikan itu semua utk uji tahap iman dan kesabaran hamba-hambaNya. kan Allah dah kata, apa yg kita sgt suke tak semestinya terbaik utk kita dan sebaliknya. mungkin nie satu petujuk drpd Allah bhawa dia bkn yg terbaik utk kau. stiap kenangan tue mmg terlalu indah. cubalah hidup di alam realiti. kau bkn bermimpi, tapi nie adalah realiti konspirasi. aku tau sgt perit utk ditelan tapi yakinlah stiap yg berlaku ada hikmahnya. bersabarlah, sesungguhnya Allah bersama org2 yg sabar. aku sayang kau, eka sayang kau. kami sayang kau sepenuh hati kami. percayalah. kami harap kau kuat dan tabah, syg. kami sentiasa bersama kau, insyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. thanx, yaa.. aku tak sangka pulak kau comment kat sini :) aku makin boleh terima kenyataan nie. aku rasa, aku patut terima semaua nie kalau aku betul2 sayangkan dia. aku tahu setiap org ade sejarah yang tersendiri. dan tinggalkan dia bkn cara yng terbaik untuk menghukum kesalahan yang lampau kan? thanx coz korang tetap dgn aku smpai sekarang, dats y, aku sayang korang :) SANGAT2

    ReplyDelete
  3. aku mmg akan slalu tinggalkan komen kat blog kau . muahaha :P aku takkan miss satu pun post drpd kau :D

    ReplyDelete
  4. haha. kau rase kali nie, kau tertinggal ke tak post aku ek ? :P

    ReplyDelete
  5. mana bole tinggal , cuma maybe terlambat sikit kot :P

    ReplyDelete
  6. haha. ade lg tu. haishhh. geram pulak aku. mcmane kau boleh allert, huh ? oo. aku fhm, dats mean, aku nyer entry sikit ae ? takpe. nnt aku tambah byk2 .

    ReplyDelete