sing together =)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, 2 November 2011

yes, i'm PROUD TO BE YOURS!

im proud to be yours !

Hari aku hitung dengan penuh berhati-hati. Kalau boleh jangan ada sikit pun kesilapan. Aku taknak menyesal nanti. Pergerakan kau, aku perhati dan kadang-kadang aku kawal. Bukan kerana aku mengongkong. Tp sbb aku inginkan yang terbaik untuk kita. Mungkin terkadang kau rimas dengan tingkahku. Tp itulah aku. Perhatian kau menjadi buruan aku sehinggakan aku rasa kau ckup muak dgn perilaku ku yang seumpama ank2 kecil menangis meminta perhatian. Tp itulah aku. Bukan paras rupa yang aku kejarkan. Bukan harta yg aku impikan. Bukan pangkat atau darjat yang aku cari. Aku wanita biasa dan inginkan hidup bahagia walaupun dgn harta yg sederhana. (ok, ckup lah jiwang untuk b sampai situ)

let's begin. lebih setaun dah aku kenal mamat yg kat atas tu..aku tahu ada je org wlaupun 1 kat luar sana bwk cerita pasal kami. Sibuk ckp pasal kami. ingat, korang tak tahu pn cerita sebenar. so jgn bwk mulut! jaga tepi kain sendiri. kalau nak taw sgt, meh tanye aku. aku jwb scara LIVE! statement yg aku paling tak suka, "jumpa hari2.lama2 bosan!" ok. yg ckp mcmtu, kau pn kalau boleh nak jumpe hari2 kan? dapat tak dapat je,kan ?! so, kau jelez?!! lgpn, nnt dah kahwin, jumpe hari2 kan ? kau bosan ke ? aku TAK! stop lah menyibuk pasal org. stop lah mengata, mengumpat, mereka2 cerita pasal org lain. bg mulut korang tu rehat sikit,k.mulut pn taw penat jgk, taw. :P

Berbalik pada tajuk di atas. Yess! owg bangga jd milik awk,MOHAMAD RAFIE. setiap manusia di ciptakan Allah mempunyai kekurangan and kelebihan yang tersendiri. Takde sape yang sempurna kan?? kan ? owg harap awk terima segala kekurangan yg ade pd owg. Tp owg nak awk tahu, owg akan cuba yang terbaik untuk jd yang terbaik untuk awk. Dan owg nak awk tahu, yg owg terima awk, seadanya awk. Owg bahagia dengan awk. Memang, memang terlalu banyak dugaan yang kite terima. Tp owg harap, dugaan2 yg dtg mengeratkan lg hubungan kite,ye. Biar dugaan sebesar mana pn menimpa, biar ape pn carabaran yg terpaksa kita tempuh, kita tetap bersama-sama menghadapinya..Semoga, hubungan nie kekal untuk selamanya sehingga kita dpt menjalin ikatan yang sah di sisi Allah, insyaAllah.Amin. Dan semoga Allah berikan yg terbaik untuk kita semua. Aminnn. Manusia hanya merancang dan Allah yang menetukan semuanya.

*tak lama lg, result kita, kuar. hopefully, semuanya dapat keputusan yang cemerlang. amin.
to rafie, yaya, eka and all UiTM student campus JB akan dapat keputusan yg cemerlang dan semoga hari2 yg kita bakal jalani semakin baik berbanding hari2 kelmarin. InsyaAllah Amin. :)
miss and love u all like crazy! ;)


Sunday, 9 October 2011

aku ada cuma kau tak rasa

Aku tak pernah pergi jauh macam yang kau fikir.
aku tak pernah lari jauh dari hidup kau macam kau rasa.
aku ADA CUMA KAU TAK RASA.
memang, kita tak seakrab dulu.
tak duduk semeja,makan,gelak.
siapa yang tak perasan?

aku cuba sembunyikan perasaan aku.
aku cuba buatkan kite okey balik.
aku cuba untuk ikuti perjalanan sakit,getir,payah,tawa,suka,duka,jatuh bangun kau.
aku cuba nak jadi tongkat waktu kau jatuh.
aku cuba rakam saat kau ketawa.
aku cuba nak anggap kita okey.
aku cuba setiap kali.
setiap kali,bukan sekali!
hampir berjuta kali.


tapi, setiap kali aku cuba, aku terasa, aku sakit.
aku terasa yang aku tak diperlukan.
aku terasa aku tak dihiraukan.
aku jadi hilang mood.
sbb tu aku hanya mampu jadi pemerhati dr jauh.
hanya mampu mencuri dgr cerita kau dr jauh.
hanya mampu tersenyum tgk kau ketawa dr jauh.
dan hanya mampu menangis dr jauh.
aku cemburu, mereka tahu cerita kau.
aku cemburu, mereka ketawa dengan kau.
aku cemburu mereka pujuk kau.
dan aku sedar aku pemerhati :)
aku tahu, kau juga sakit.

b,
aku takut nak tegur kau.
aku malu nak cakap dgn kau.
aku rasa lain nak bergurau dgn kau.
aku serba salah nak mesej atau call kau.
sebab respon kau macam tak suka.
sbb tu aku diamkan diri.
sbb tu aku pendamkan perasaan.
sbb tu aku bawa diri.
dan sbb tu aku putuskan untuk berjalan sendiri bersama dia.

aku masih berharap kita akan seperti dulu.
aku tetap berdoa kita sahabat sampai 'sana'.
aku nk kau tahu, aku sayangkn kau, dia, dan dia.
semuanya penting dalam hidup aku.
aku rindu kau, sahabat.

Tuesday, 13 September 2011

stop talking is better than you geting hurt'ing'
aku touching dgn kau!

Monday, 18 July 2011

awknieeeeeee!!

Sy masih tunggu awk tahu tak???! walaupun sy kecik hati dgn awk sbb tinggalkan telefon awk. Sy mesej awk tak reply, sy call org lain yg angkat. Tp sy harap awk okey saje kat sana. Sy tak pernah jauh dgn awk. Awk selalu dgn sy. Kalau cuti pn awk dekat dgn sy. Tp cuti kali ni sy rase lain sgt2. Sy tak rase mcm cuti2 yg dulu.
                     Dulu kn, awk bwk moto ke , drive kereta ke , masak ke , berak ke , awk tetap nk jgk msg dgn sy. Tp kenapa skrg dah tak? hmm.. awk, sy rindu awk.. Sumpah sy benci perasaan nie. Sbb perasaan nie boleh buatkan sy badmood sehari suntuk atau dua hari suntuk2 atau tiga hari bersuntuk-suntuk -__-" (ade ke mcmtu?) awk....sy bosan o9. Sy nak awk teman sy :( nape tinggal sy lame2? hmm. merajuk dgn awk lahhh ! hisshh dah lebih 1 jam sy tunggu awk taw tak. hmm ! menyampah !menyampah! menyampah !

Friday, 24 June 2011

JAUH jarak KAU dan AKU

lama dah aku pendam perasaan nie. nak diluah mmg sgt2 sakit. aku hanya mampu tersenyum dan teruskan ketawa walaupun hati terasa. aku tahu, aku punca semua nie. sikit pun aku tak salahkan kau. sbb aku tahu, aku yang salah. maaf kecik kan hati kau. maaf jauh dari kau. maaf takde dengan kau. tp, hanya Tuhan je yang tahu mcmane sayangnya aku kat kau. aku nak kite rapat mcm dulu. tp aku rasa mcm mustahil. aku rasa kehilangan, tp aku pendamkan. bila aku berckp dgn kau, aku nmpk perubahan kat muka kau. itu yg buatkn aku jarang dan takut nak berckp dgn kau. riak wajah yang kau tunjukkan pd aku setiap kali. mmbuatkan aku sentiasa rasa yang aku tak patut tegur kau. nnt kau marah. jadi aku lg prefer diamkan diri. bila aku cerita kau pn mcm taknak dgr. jd aku diamkan diri. bila aku tanya, kau seolah2 mcm nak marah. jd aku diamkan diri.bila aku mcg kau bgtahu apa2, kau tak reply mcg aku, jd aku tak bg mcg lg. ntah lah. kalau bab lain aku boleh terima. tp, kau antara orang yang berada di tangga teratas dalam hati dan hidup aku. jd aku terasa lain bila semua nie jd kat kite. aku rasa janggal. aku rase kekok. aku rasa pelik. aku rasa tak senang duduk. aku rasa mcm......hurghhhh! tertekan! when my phone singing a sinchan song, i hope dats u. but sumtimes, its disapointing me till i felt, `uhhh, common yana. stop hoping!` aku sayangkan aku. aku doakan yang terbaik untuk kau. aku nak tgk kau bahagia. aku nak tgk kau ketawa. dan aku nak kau tahu, aku rindukan kau. luahan aku hadir dari hati aku. khas untuk kau. hanya untuk kau sorang. seseorang yang istemewa dalam hati aku. jaga diri :)

Tuesday, 7 June 2011

Aku rasa Kau terasa

maaf, aku bukan taknak ikut korang malam nie. bukan aku tak sudi nak keluar dgn korang mlm nie. bukan aku cuma pentingkan rafie selama nie. aku tak berapa sihat. tambah pulak bila nak kelaur tak jadi. aku badmood. aku takut aku spoil mood korang. maaf lg sekali aku mintak dr korang. lgpn, aku selalu tinggal korang kat rumah. apalah salahnya kalau sekali sekala korang tinggal aku kat rumah, kan ? maaf seribu kali maaf. gudnyte. aku tdo dulu. enjoy ur day, k sayang2 :) i love you.

Sunday, 8 May 2011

Kalaulah Lelaki Tahu

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya

copy paste: sue nyer blog :)

Saturday, 7 May 2011

HERE THEY ARE

esok hari IBU
lusa birthday AMMAR.
28/5 birtday EKA.

selama nie MEREKA hanya bernaung dibelakang tabir saja. tak pernah sekali pn aku show muka MEREKA. terutamanya family aku. bukan aku malu. aku bersyukur ada family dan sahabat mcm MEREKA. selagi MEREKA ada dengan aku. segalanya lengkap bg aku. :)

FIRSTLY,

 okey, ini lah yang ibu dan ayahku yang tercinta :)
kalau takde dyorang nie, aku takde lah kat muka bumi ni. diorang nie lah yang mmbesarkan aku dr aku sebesar tapak tangan. sampai lah aku lebih tinggi dr ibu aku sendiri. tp dengan ayah aku, aku tak boleh nak lawan lah. ayah aku tinggi byk. dyorang lah yg banyak berjasa dgn aku, yang tak mungkin  mampu untuk aku balas jasa dyorang. 
SETINGGI2 PENGHARGAAN DAN TERIMA KASIH ATAS SEGALA PENGORBANANMU, AYAH DAN IBU 
I LOVE BOTH OF YOU, PN RAHMAH & EN MOHD SHAMSUDIN.

yang nie pulak adik aku yang last sekali. anak bongsu lah katakan. tu yang muke pun menggedik je baget2 comel. haha. even dye nie bdn besar na'uzubillah. tp,dalam hati dye ade taman woo. aku sayang giler kat dye nie.kalau boleh, taknak bg dye besar. biar dye jd baby je. manje dgn aku. tp mustahil je. umur dye makin meningkat. bdn dye pun dah kalahkan aku.
anyway, AMMAR, I LOVE YOU.

yang ini, adik yang paling gedik dalam rumah. haha. sikit2 nak uweeek3. umur dah besar panjang. asyik nak menanges je. tinggi dah sama dgn aku. berat dah nak potong aku. tp perangai mcm bdk2 ( aku ckp depan cermin sebenarnye ). geram aku. tp dye nie lah tempat aku melepaskan gian membuli. :D kesian dye.
NABILAH, sorry ye. but I LOVE YOU <3

SECONDLY,
nie lah SHINE aku :) EKA.
EKA nie lah yang aku selalu story. haha. aku rapat dgn dye since minggu MDS lg. ibu aku yang kenen2 kan aku dgn dye. so, smpai sekarang, she is my bestfriend. yang shawl coklet tu, aku. haha. blagak kan muka aku? ;) EKA yang purple. baik je. cantik..baik..pandai..lemah lembut...tp tak pernah berlagak. dats y aku salute!

next, YAYA :) she is also my SHINE 
haha. budak nie gila pandai. tp PENTOL! sengal2 ubi.. dye nie aku tak rapat sgt tyme MDS tu. tp, sbb kami 1 course, 1 bilik plak tu. lama2 jd sgt2 lah rapat sampai sekarang. yaya nie pandai...penyabar..manis orangnye..baik hati..alim.. byk lah. tp dye sama mcm EKA. takde berlagak woo. tabikk!! YAYA yg spect tu. sbelah nye, aku. :) aku mmg suka mencapap. haha

LAST BUT NOT LEAST,
RAFIE :)
haha. dye turut bernaung dalam hidup aku. panggilan asal DRAKULA KECHIL. kwn biasa yang bertukar menjadi sahabat dan tibe2... oopsss. aku terjatuh! dye sum1 yang funny..kacak dimataku..tegas..bertanggungjwb..suka tolong org..kire mcm baik hati lah..tp PEMALAS GILER dan KUAT PERASAN(mcm mintak pelempang)! :P sorry kutuk hang :D apapun org cakap tentang dia. aku tahu siapa dia.

so......mereka ini lah yang ada dengan aku susah dan senang aku. gila atau sakitnya aku. jatuh bangunnya aku. mereka tak pernah pergi dr hidup aku. mereka sentiasa ada. bg aku dorongan, semangat! aku bahagia ada mereka sebagai peneman aku dikala sunyi dan gembira. dan aku tak sanggup untuk kehilangan SATU pun antara mereka. sebab mereka PELENGKAP HIDUP AKU. 
TERIMA KASIH, KALIAN. I LOVE ALL OF YOU.

Wednesday, 4 May 2011

hari pekerja bagi aku

1 MAY 2011
FINAL mood ~.~''
dah habis untuk sem yang kedua :) syukur alhamdulillah. pelbagai dugaan dan rintangan yg terpaksa dilalui semasa final, tamat setakat ini :D (senyuman sampai gigi aku bg)
                                       
                                       
            katakan TIDAK pada situasi di atas

disebalik kebahagiaan dan kegirangan yang aku nanti2. satu benda berlaku :/ astaghfirullahalazim. aku masih rasa semua ni mimpi. sebelum aku masuk dewan, untuk menghadapi peperiksaan kertas akhir. aku dapat call dr senior aku, dia pinjam kereta aku beberapa minit lepas. excident !! YA ALLAH, aku tak boleh nak jwb paper kali ni. aku tak taw nak jwb ape kat parent aku. arggh ! sangat2 tertekan! kereta yg aku bwk baru berapa hari. Ya ALLAH, beri aku kekuatan :(

nie cik putih saya SEBELUM excident. dia cantik!    
                                       
SELEPAS excident ! hargh! baby akuuuuuu ! :(


tgk lah tu jatuh bumber depan baby aku !

aku bg tgk lg dekat. teruk kan ? :(



sedeyh kan rupa dye :/ hancur bahagian hati dia yg buat dia hidup. mcmtu jgk hati aku :(

tempat aku sumbat barang pn jd mcmtu. teruk betul lah !

sebelah kiri je nmpk mcm okey sikit.

semua ni jd pengajaran untuk aku. supaya JANGAN percaya mereka2 yg aku tak tgk sendiri cara pemanduan mereka. korang pn kena ambik pengajaran nie. sorry, lepas ni KALAU aku bwk kete lg. KAU TAK BOLEH PINJAM! bukan aku kedekut. tp aku ni yg kena hadapi semua nie. dah 3 hari aku tak tegur dgn ayah aku sbb kan kerete ni. hurgh sungguh stress :/ . anyway, thanx a lot to my dear2 RAFIE, YAYA dan EKA. mereka lah yang ade dgn aku saat aku susah mcmnie. senang pn MEREKA ADA! love all of you a lot. nnt aku tumpang kereta kalian je lah, ae? ayah aku dah gari. no more bwk kereta ke JB :( . so sad :'(

apapun, aku tahu. ada hikmah disebalik semua nie. so, aku tak salahkan takdir. aku tahu, Allah tahu apa yang Dia buat. Allah takkan uji hambaNya jika hambaNya tidak kuat untuk hadapi. now, aku hadapi dugaan nie. Allah yg bg aku dugaan nie. oleh itu, aku tahu, yg aku KUAT! yana minta maaf AYAH, IBU. yana tak sengaja. :(

to YAYA : thanx teman aku sampi ke rumah. tidur rumah aku bagai. lama pulak tu. aku harap kau tak kesah.  
                  dan aku mintak maaf lah sebb kat rumah aku nie, byk kekurangan. law layanan tak okey, aku 
                  harap kau tak serik dtg rumah aku dan TIDUR rumah aku lg. :)
to EKA : thanx sbb awk sanggup tunggu smpai semua nye settle. thanx jgk sbb toupkan sy. byk plak tu :) 
               thanx sbb bg semangat dan tenangkan sy. sorry tak dpt bwk awk g tmpt kejadian. nak cepat sgt.
               maaf, eka. nnt awk pn kena TIDUR rumah sy dgn yaya taw :)
to RAFIE : huhu :) thanx again darl. sbb sanggup pinjam kete kwn awk. bwk g umh aunty awk tu, pinjam
                  kete kwn awk lg 1 untuk bwk sy yg lapar ni. thanx sbb tolong ckp dgn ayah, smpai awk yg kena 
                  marah. thanx sgt2 for everything. sorry buat awk merajuk dats day. sy tak sgaje.


Sunday, 17 April 2011

i miss him

14/4/2011,4.29am
handphone bunyi, dan nama yang keluar kat screen telefon aku A.MAK ANI.. im ready now. aku tahu, nie bukan berita baik. aku ready untuk dgr semuanya. bila aku angkat call, suara wawa
WAWA: yana, aku nie, kau sedar tak?
YANA: ye, waa.. nape?
WAWA : kau taw tak atok dah takde?
YANA: hah? urm, ok.
bukan senang nak hadapi semua ni. bulan nie bulan yg terlalu stress untuk aku. Insan yang aku sayang,yang aku gelar atok,pegi untuk selama-lamanya menghadap Illahi. Jantung aku mcm berhenti bedegup sekejap. Yezz, aku tahu, aku kena terima kenyataan nie. menangis takkan merubah apa2 takdir yang ditentukan Allah. aku redha dgn pemergiannya, sbb aku tahu, itu yang tebaik untuk atok. biarlah atok rehat. yana taw atok penat. i really2 love you,atok. dia dah mcm ayah aku sendiri. atok lah yang layan kerenah aku sepanjang ayah takde. atok lah yang bwk aku mana aku nk pg. semua atok. aku ingat, atok selalu cerita kat org mcmane aku mase kecik2. sampai aku ckp, "atok,dah lah tu..maluu". kat rafie pn dia cerita benda yg sama. atok tak pernah jemu. dia tak pernah lupa tentang semua kenangan aku dgn dia. sweet kan ? aku ingat dia ade ckp kat rafie "jage cucu aku baik2". masa tu dia kat hospital. aku tak sangka itu last pesan yang dia bg sebelum dia pg selamanya. lepasni, takde lg aku dgr atok cerita pasal aku kat org. lepas nie takde lg aku dgr atok melatah. lepasni, takde lg atok yg mintak aku urut kaki. lepasni, takde lg atok yg aku mintak sikit air sirap sejuk. lepasni, takde lg atok yg tanye,"kau dah bwk kete ke blum naa?".lepasni, takde lg insan yang aku gelar ATOK.i want u to know dat i miss u a lot..i love u so much, atok.
paktok,yana doakan atok tenang kat sana. semoga atok dapat rehat yg secukupnya.masuk dalam golongan org yg beriman. dan masuk dalam syurga. InsyaAllah.

al-Fatihah untuk TN HJ ISHAK BIN ISMAIL.

Thursday, 7 April 2011

Aku tenat !

Aku masih perlukan masa dan ruang untuk terima semua nie. 
betul kata orang, "jangan disangka air yang tenang tiada buaya". Kali ini aku betul2 belajar dari pengalaman hidup aku sendiri.
 Sumpah! 
Sampai sekarang aku still tak percaya apa yang aku lalui. Tp, aku tahu, ini adalah hakikat yang harus aku terima. Buruk atau baik dia, dia lah yang aku telah aku pilih untuk jd peneman hidup aku. Boleh tak kalau aku ckp, aku rasa mcm aku salah pilih org? Maaf, tp kadang2 itulah yang aku rasa. Aku sedar yang aku kena berkorban dan mengalah untuk kbahagiaan mereka. Dan aku pegang 1 ayat ni sampai mati "CINTA ITU TAK SEMESTINYA MEMILIKI".(ada dalam lirik lagu) Walaupun aku masih mengharap apa yang aku dgr, apa yang aku tahu hanyalah satu mimpi. Aku nak sangat dgr dia ckp "awak, nie hanyalah gurauan semata2. Dan kami hanya berlakon! :)." Tp, acam mustahil je.

 ARRGGH! Someone please, slap me.. Aku nak bangun dr mimpi yang sgt2 ngeri ni. Aku belum boleh terima kenyataan ni. Tolonglah kejutkan aku dari tidur! Tak boleh nak ckp mcmane pedih hati aku. Hanya Allah je yang tahu. Aku tahu, setiap orang patut diberi peluang untuk berubah. Aku tahu tu. Semua orang tak lari dr mmbuat sebarang kesilapn. kan? Dan kalau kita tak beri peluang untuk dia betulkan kesilapan dia, sapa lg, kn? Aku sendiri pernah buat silap. Cuma, kenapa kesilapan yang tu? kenapa? 
Aku kena redha ke? Dan inikah takdirnya? Aku nak jawapan untuk semua persoaln dalam jiwa aku ni. CINTA KITA dah TENAT, awk. Takpelah, mungkin ini takdirnya. Aku redha dengan semua ketentuan ni. Dan aku beri kau peluang untuk berubah. Aku tak sekuat mana untuk lalui semua ni. Aku lemah. Ya Allah, beri aku kekuatan. Aku belum sedia untuk kehilangan dia. Semua kenangan yang kami lalui sentiasa berlegar dalam kotak memori aku. Segala tutur kata perbualan dia terngiang-ngiang kat telinga aku nie. Segalanya terasa sgt baru. Macam baru semalam aku kenal dia. PERLU ke aku berkorban untuk semua ni? Tp mungkin ini jalan yang terbaik untuk aku, dia, dan dia. Dan mungkin ini adalah pengorbanan yang terbesar dalam hidup aku. Pengorbanan atas dasar PERIKEMANUSIAAN yang ada dalam diri seseorang bergelar wanita. Dan kerana senyuman itu adalah topeng masalah, aku akan terus tersenyum.

Tuesday, 5 April 2011

MEREKA BERGELAR SAHABAT :)

seumur hidup aku. ini yang pertama.
pintu hatiku diketuk.. 
bla bla bla bla 
orang yg aku gelar sahabat mengalirkan airmata kerana aku. :(
sedih , tahu ? yez , mereka adalah perempuan. 
yang hatinya mudah tersetuh.
korang, aku mintak maaf :"(
SUMPAH , aku sayang korang sangat2.

4/4/2011@ 11.08pm
keputusan yang di buat tanpa sebarang perancangan terperinci.
= overnyte with my BABY =
lokasi : stulang darat, danga bay, tasek di BUKIT LAYANG2
kenderaan : bermotor (motor dan kereta) , cik putih dan cik kuning.
berjalan pada waktu malam tanpa sebarang arah tuju.
apa yang ada kat dalam otak hanyalah jalan ikut naluri
sebelum bertolak semuanya OKEY. 
kecuali EKA. sbb dia mmg ada masalah dengan bf dye. :( kesian dia

YANA : yaa, yana pegi dulu ae. (sambil cium pipi yaya)
YAYA: okey.
YANA: eka, sy pegi dulu, k. (cium pipi eka)
EKA   : okey, tc.
*tujuan cium pipi = takut kalau ini perjumpaan terakhir


keluar selamber sebagai NR (berlakon)
bla bla bla bla.....

 05/04/2011 @ 6.59am
dalam perjalanan balik ke skudai.
aku membuat kputusan untuk menghantar mesej kpd yaya dan eka.
bgtahu yang aku mmg tak pergi ke kelas pd hari itu.
dua2 tak reply mesej  aku :(
mase tu tak sedap hati. tp hope sgt2 mereka okey.
so, sedapkan hati. aku bermonolog sendiri : mereka okey sahaje :/

05/04/2011 @ 7.55am
lokasi : tempat keje mak di UTM
aku mmbuat keputusan untuk call kawan2 aku di UiTM
bertanya khabar, adakah mereka turut tidak menghadiri kelas pd hari itu ?
aku buat kepuusan untuk call yaya 
aku pn search kat contact 'my Shine Yaya'
untuk tempoh beberapa lama, baru lah call aku dijwb
lama jugak aku tuggu
tanpa melengahkan masa, aku terus tanya

YANA : korang pg kelas tak hari nie ?
EKA    : pg! nie tgh siap2 lah nie.
YANA : nie bukan suara yaya nie. eka ae? yaya mana?
EKA     : a'ah eka.yaya kat atas mandi
YANA  : oh, okey. sy tak pg kelas taw hari ni.
EKA     : okey.
tut tut tut...
talian di putuskan
mood : okey sahaja
dan dalam otak , mereka okey.
bla bla bla bla bla

aku nak balik kampus, dan kebetulan mak suruh hantar kat hospital dan perkeso untuk menguruskan insurans arwah ABAH (lelaki yang tak pernah aku temui hanya mengenalinya melalui cerita yang sering menjadi topik perbualan mak dan aku).

................................................................pendekkan cerita

sampai di kampus.
yaya dan eka tak seperti selalu. aku tahu eka ade masalah dengan bf dia tp yaya?
soalan berlegar di kepala otakku.
aku sampai, yaya diam je tak ckp dgn aku pn.
1 hari dia tak ckp dgn aku. :(
law aku tak mulakan perbualan dgn dia, dia tak ckp dgn aku pn.

YANA : yaa, sape yang keluar beli cool blog nie?
YAYA : aku dgn eka. kitorg keluar 2org je naik kete merah kuning (teksi)
 sebenarnya dia tipu aku! dioang kirim kat orang lain!

kenapa nie ? urm....
kerana mengantuk, aku layan mata aku je dulu.
banyak kali aku terjaga tgk mereka
tgk eka dah berpakaian cantik

YANA : eka nak pg mane?
EKA    : balik.
YANA : yaa, nape eka balik?
YAYA :dia ade problem dgn bf dye (muka yaya sgt2 lah menyedihkan)

nape dgn yaya nie?
bangun tdo, aku mandi, solat, mengaji.
aku mesej eka untuk bertanya tentang ape yang telah berlaku sebenarnya di antara mereka.
dan adakah aku penyebab?
aku rase bende nie. sbb aku bace mesej kat hp yaya folder BABY EKA
mereka same2 sedeyh. nape nie?
adooooii aku tak tahu pape pn nie.
mungkin eka sbb BF dia tu. yaya??
kenapa, yaa?
dengan kudrat yang ade even 1 hari tak tdo, aku kuat kan hati nie.

YANA : yaya, nape nie ??
YAYA : takde papape ( terus menangis )
YANA : hey , nape nie? nape menangis?? cuba ckp...
..........................................pendekkan cerita..........................................

aku call eka tanya eka, nape dgn yaya.
hurmmmm. 
melalui maklumat yang aku terima dr eka, my sahabat.
aku dah lama tak keluar dgn mereka sbb apie tak bg :(
melalui blog yaya, "di telan mati anak diluah mati bpk"
yaya yang pd mulanye ckp "sedeyh"
dan AKHIRNYA....
"kau dah jauh dgn kitorang!"
terpacul juga ayat itu dr mulut seorang  lg yang aku gelar sahabat. :(

now, i got it.
mereka kecik hati dengan aku sbb aku dah jarang luangkan masa dgn diorang. aku dah jauh. dah lama tak keluar habiskan masa dgn diorang. :D
so sweet tahu? sedeyh mmg lah sedeyh. sape tak sdeyh tgk sahabat kita menangis.
 tp tak sangka bende cmtu pn mereka sgt touching :D
alalalala long alalalala long....
sedihnye yaya dan eka nie :)
SAYANG korang sgt2, tahu??
korang gile SWEET lah :P
lepas nie, tak moh sedeyh, ye.
LOVE both of you a lot.

rindu saat nie ae? so sweet lah korang :)

korang, aku nak ckp byk sikit kat sini :/
  1. sorry sgt2 sbb aku mcm jauh dengan korang.
  2. aku sayang korang
  3. aku sayang korang
  4. aku sayang korang
  5. kita takkan jauh
  6. kita akan bersama2 selamanya
  7. aku tak pernah jauhkan diri dr korang, lah
  8. eka, kuatkan semangat !
  9. yaya, jgn touching psal aku sangat :)
  10. aku YANA sayang gila kat  YAYA dan EKA.
  11. takde sape2 rampas aku dr korang, sahabat. kita tetap bersama :)










Friday, 1 April 2011

PENGISIAN BLOG aku

esok...
test ECONOMY.. 
subjek yang aku sendiri tak faham apa yang selalu lecturer aku bebel kat depan.
HAHAHA
maaf ye, EN RAZAK. sy bukannya taknak belajar dengan bersungguh2. 
tapi, encik ajar agak MEMBOSANKAN. :D
sbb tu sy selalu MAIN MESEJ kt belakang.
mesej dgn my BABY
lepastu encik NAK PERLI2 sy pulak :)
tapi kan, sy tak peduli pn..
aku nak rest lah kejap. penat tahu tak blajar subjek yang kite tak masuk2 ape2 pn dalam otak selama nie.
aku tahu, BABY aku sedang berusaha untuk test esok.
kite tak main mesej pn kan malam nie?
AWAK budak PANDAI, sayang.
i LOVE u SO MUCH!
i MISS u A LOT!
my bestiest,
EKA MUNI, YAYA UDIN
THANX a lot! korang sentiase dengan aku walau apepun berlaku.
sabar dengan kerenah aku yang merapu. :)
thats why i LOVE both of u very much!
korang nie cool tahu ? even otak korang GILA PANDAI !!!
tp korang tak pernah SOMBONG! BONGKAK! 
inilah yang aku gelar SAHABAT!
dan aku sentiase berdoa korang SAHABAT aku HINGGA AKHIR HAYAT :)
aku harap sangat....
hari ESOK, AKU, EKA, YAYA, n my BABY
dapat jwb semua soalan dengan tenang dan lancar. semoga kita berjaya bersama2, insyaAllah.

ini saje lah yang aku nak bebel malam nie. aku saje je nak post sumthing supaye blog aku nie tak kosong je without ape2 :D